Waarom wil je Helden? 

Al meer dan 25 jaar ben ik gefascineerd door het gegeven dat veel mensen 'grote dromen' dromen. Zij vinden het vaak lastig om deze dromen om te zetten naar actie en resultaat. "Ja maar...", "Wie ben ik?" of "Zo werkt dit niet binnen onze organisatie!". De afgelopen 15 jaar heb ik samen met diverse klanten een concept ontwikkeld dat mensen helpt om hun grote dromen wél te realiseren en daarmee buitengewone resultaten te boeken.

Maar echte Helden zijn professionals die het heel spannend vinden maar het toch doen, beginnen en doorzetten, 'falen' en opnieuw proberen tot dat er resultaten zijn. 

Wil jij deze kracht losmaken bij je mensen en meer zien in je organisatie? dan is het concept Heldenprogramma voor jullie interessant.   

Behaalde resultaten

  • De Heldenprogramma’s worden in sommige organisaties al meer dan 10 jaar lang ontwikkeld en uitgevoerd omdat het rendement hoog is.
  • Bij Innovatieve Helden hebben de vernieuwde ideeën een potentiële jaaromzet/besparing van meedrere keren van de investering in het programma zelf.
  • De inzetbaarheid en ook het zakelijke tarief van de deelnemers stijgt bovengemiddeld tijdens en in de jaren na deelname aan het Heldenprogramma.
  • Deelnemers nemen vaker en sneller initiatieven om problemen op te lossen en kansen te verzilveren omdat hun zelfvertrouwen is toegenomen.

De 5 succesfactoren

  1. Initiatief ligt bij de deelnemers: mag ik meedoen?
    De Heldenprogramma’s zijn intensieve en bijzondere trajecten. Er is slechts plaats voor een beperkt aantal deelnemers. Medewerkers die passen binnen de doelgroep worden gevraagd om een motivatiebrief te schrijven. Na het ‘sollicitatiegesprek' wordt bepaald of ze mogen deelnemen. Hierdoor ontstaat een enorm gemotiveerde groep deelnemers.

  2. Persoonlijk leerdoel staat centraal
    Vanaf het schrijven van de motivatiebrief tot aan het einde van het programma staat ieders persoonlijke leerdoel centraal. Hierdoor worden de competenties 'zelfbewust' en 'gedreven' versterkt. Zo kunnen de trainers maatwerk per deelnemer leveren. 

  3. De duur van 10 maanden: het je eigen maken vraagt enige tijd
    Leren en nieuwe zaken uitproberen vraagt tijd en herhaling. De ervaring leert dat 6 tot 10 maanden een effectieve tijdsduur is om intensief aan de slag te gaan. Deelnemers gaan direct van start, want in alle drukte van de dag is deze tijd zo weer voorbij. 

  4. Commitment management: dit vinden we echt van belang!
    Dit is misschien wel de belangrijkste succesfactor. Vind het management dit echt van belang? Willen zij hier tijd en energie aan besteden? Alleen dan heeft een Heldenprogramma fundament en geloofwaardigheid.

  5. Combinatie persoonlijke ontwikkeling en project/uitdaging
    Door deze combinatie wordt leren en uitproberen in de praktijk direct toegepast en versterkt. Het Heldenprogramma is heel praktisch waardoor het risico kleiner is dat medewerkers het werk weer doen zoals ze dat altijd al deden.

Bekijk voorbeelden van Heldenprogramma's